Hilo, HI

Green Sands

Eftersom jag inte hade några planer för helgen bestämde jag mig för att åka med de organiserade utlykterna som skolan organiserar till Green Sands idag. En av världens fyra gröna sandstränder finns här på the Big Island. Den ligger nästan vid sydpunkten på ön och man får promenera en enkel hike längs havet i kanske 30 minuter i alla fall för att komma dit. Det är en jättefin plats, tyvärr var det väldigt molnigt och blåsigt idag men vattnet var lika varmt och skönt för det. Vill återvända en solig dag och se hur sanden glittrar i solen. På avstånd ser den inte särskilt grön ut men kollar man nära kan man se att sandkornen faktiskt är både svarta, beigea och oliv gröna.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Thomas Larsson

Ser gott ut. Kram Thomas & Lenita

Postat av: Stenne

Hej min vän! Förstår att du är helt betagen i natur och allt fint du får uppleva. Njut av livet det är du värd! Kram Stenne


URL: http://linnsanhawaii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Har du något att säga?