Hilo, HI

An ordinary Tuesday

Jag kan inte säga annat än att idag har varit en bra dag. Inga lektioner, bra feedback av coachen och en inplanerad utflykt till helgen! Det här vänjer jag mig gärna vid, men det kommer inte självmant. 
Dagen började som många andra dagar med en bra pratstund med några vänliga ansikten hemifrån. Nu sitter jag här och lyssnar på lite go musik (just nu: Stolen dance - Milky Chance) efter en tsunamiskur och ytterligare ett skype-samtal från Sverige. 
 
Enligt coach så anpassar jag mig bra och han är glatt överraskad över mina prestationer. Han berättade idag för mig att han skulle byta min position på plan, numera är jag en offensiv mittfältare! Han tycker att jag kan hjälpa laget mer där då jag har klarat deras fittnesstest med löpnignarna mycket bra och har ett bra tillslag. Min känsla av coachen hittills är att han är väldigt förnuftig, strikt och ganska pedagogisk. Även om jag kanske inte gillar hans spelsystem, litar jag på hans erfarenhet att det är det bästa att ha i denna divisionen. Han förklarade också att försvaret är väldigt samspelt sedan tidigare säsonger och har en bra personkemi mellan sig, är därför väldigt svårt att slå sig in på en position där med. Så på träningen idag fick jag spela på min nya position, kändes helt okej. Tror jag fattade grundentanken med den, verkade så på coach också. Nu ska jag bara utvecka mitt arbete där och förbättra det. Han förklarade positionen när vi träffade i förmiddags, klarar jag av att utföra det vi pratade om på planen så får jag följa med på borta matcherna om snart 1 vecka!! Så det är bara att kämpa på. 
Vilket som, så känns det bra att ha en plats på planen och i laget. Då vet jag vad jag har att jobba med. Förhoppningsvis ska jag kunna markera mitt revir på den positionen med tiden och få speltid. 
 
Coach är inte bara en coach, man kan nästan kalla honom för en livscoach. Han begär 100% av oss när vi är på träningen och när vi inte är på träningen får vi inte tänka fotboll och vi ska inte heller röra en fotboll, då ska vi ge 100% på det vi gör just i det ögonblicket om det så är att ligga på stranden. Några dagar tillbaka frågade jag honom om vi hade träning på lördag eftesom det fanns en ubåtsutflykt man kunde anmäla sig till på skolan, och ja vi har träning men han sa att  livet består av val. Det är helt okej om jag skippar träningen, det är mitt val, men sen har han val också val att göra. För mig var det självklart att träna eftersom det var det jag åkte hit för att göra i första hand, jag gjorde det valet för flera månader sen.
På söndag ska jag istället iväg och upptäcka en ny sida av ön. Kayla och jag skrev upp oss på en utflykt till Hapuna Bay. Där är en jättefin vit sandstrand som vi ska spendera dagen på. Är jättetaggad på detta!!! För att ta oss dit kör man mellan de två bergstopparna till andra sidan ön. Innan dess ska jag försöka få tag på en snorkel, vill kunna se fiskarna och havssköldpaddorna om jag har sån tur. 
 
Morgondagen innehåller två nya klasser, ett träningspass och så måste jag ta tag i första läxan jag fick igår. 
Nu ska jag kolla lite film innan jag lägger mig och bjuder in drömmarnas distraktioner under en förhoppningsvis svalare natt. Vet inte hur varmt det är inne men ute är det cirka 25 grader såhär halv 9 på kvällen efter en kraftig regnskur som ökade luftfuktigheten och la ett nytt lager svett på min kropp. 
 
Den orangea pricken är Hapuna Bay
 

Kommentarer
Postat av: Thomas Larsson

Allt låter kanon Linn. Kram Thomas & Lenita

Postat av: Pappa

Så klokt och lättläst du skriver. Imponerande!

Svar: Tack!
linnsanhawaii.blogg.se

Postat av: Gräntz

Hej!
Genom dina inlägg fattar man stt du har det bra! Läste att du fick beröm av coachen! Grymt, måste ha varit galgberget,,Halmstads stolthet, som har gjort att du klarar allt galant! ;) ha det bra och va rädd om dig!
Kram

Svar: Tack för feedbacken Gräntz! Ni får kämpa på där hemma, jag hejar på er härifrån. Har min SNFF-tröja på hedersplatsen hängandes ovanför huvudänden av sängen. Saknar gänget, hälsa dem! Ta hand om dig.Kram
linnsanhawaii.blogg.se

Postat av: Louise

Åh, så synd att du inte kunde åka på den ubåtsutflykten, skulle varit ashäftigt ju! Saknar havet, är avis på dig :) har dock ganska packat schema men vi måste skypa snart!

Svar: Ja det var jättesynd. Men dem gör den utflykten till våren igen. Som plåster på såren ska vi ju faktiskt till en jättefin strand på söndag, så ikväll köpte jag snorkel på walmart :D Jaa det måste vi :) <3
linnsanhawaii.blogg.se


URL: http://kellylouise.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Har du något att säga?