Hilo, HI

Första dygnet på Campus

Incheckningen på campus blev inte som i en amerikansk collegefilm. Alla idrottare fick flytta in tidigare då vi hade physicals idag. Men jag lär inte gå miste om upplevelsen av scenerna i klichéfilmerna. Imorgon flyttar internationella studenter in på campus och senare under veckan kommer resterande som ska fylla alla korridorer. Så då lär jag få träffa min rumskamrat!

 

Mina lagkamrater Mo och Kassy som jag har bott hos under veckan skjutsade mig till skolan och hjälpte mig med incheckningen. Alla som jobbar här med boendet på skolan är jättesnälla och jag har fått turen att dela suite med en ”resident assistant” så jag har fått jättemycket hjälp och blev erbjuden på mat både igårkväll och ikväll!! Igår gjorde hon jättegoda enchiladas.

 

Precis som allt annat här är det lite annorlunda standard på rummen än korridorerna hemma i Sverige. När jag kom in i det kändes det väldigt kallt trots den tropiska värmen. Det är en betongbyggnad vilket är skönt då temperaturen blir mildare, både värmen och när det är svalare på natten. Ser lite ut som en fängelsecell… Betongväggarna är vitmålade men man ser betongblocken och det är sparsamt möblerat med möbler som är väl använda. Men det är skönt att ha en egen säng igen och med lite inredning och kärlek kan det nog blir lite mysigt. Hoppas bara att min rumskamrat är hyfsat ordningsam och håller rent runt sig. Att ha ett rum med palmer som utsikt kan man ju inte klaga för mycket på.

 

Idag blev det tidig uppstigning, en allmän häslokontroll och snack om droger/ substanser i mediciner som är förbjuda m.m. Det var roligt att träffa alla tjejer i laget och tränaren. Coach Lance verkar jätteschysst men även bestämd och tjejerna i laget fick jag ett bra intryck av också. Vi är 32 stycken tjejer i laget. Herrlaget är 40st. Av alla 32 stycken får coachen ta med 18 stycken på bortamatcherna, så där vill jag definitivt komma med! Man vill ju inte missa bortamatcherna i Vancover (Canada) och Kalifornien. Vi tog individuella fotografier som kommit upp hemsidan också, lagfotot tas senare. http://hiloathletics.com/roster.aspx?rp_id=2173&path=wsoc

 

Efter physicals hängde jag med några tjejer i laget till en supermarket, ligger ingen riktig mataffär vid skolan tyvärr. Vi åkte på bak på Cat´s pick-up truck, frågade faktiskt en lokal man på parkeringen om det är okej att göra det vilket det tydligen var efter ca.16 år sa han, hahah! Men var inte oroliga mamma och pappa det gick lugnt till. Ni kan lita på mitt omdöme. Dagen har varit allmänt soft och lugn, på eftermiddagen tog vi tillfället i akt att prova skolans utomhuspool vid gymmet. Mycket godkänd!

 

Det bästa av allt är ändå att jag har kommit igång med skype med familjen. Vi har skypat flera gånger nu, morgon som kväll, hela familjen samlades på skype från tre olika ställen i världen. Saknar verkligen mammas mat därhemma, svensk husmanskost över lag. Det är riktigt tråkigt att se bilder på facebook när folk där hemma har kräftskiva, jag blir jättesugen på kräftor då!

En viktig fakta att komma ihåg när jag åker hem igen är att aldrig klaga på myggen igen, dem är mycket värre här. Eller så gillar dem bara svensk blod. Har fått flera stycken, dem är framme dygnet runt och jagar blod och det blir större myggbett som kliar mer.

 

Jag hoppas jag får chans att ta mig till havet nästa vecka innan skolan börjar, har fortfarande inte varit på stranden och idag var första gången jag badade tro det eller ej! Men är tveksam på om jag hinner eller orkar, imorgon börjar träningen. Är nervös inför det tjejerna kallar Hellweek. Det är inte så många träningar men det blir nog svårt att hålla deras tempo, vi får helt enkelt se. Nu ser jag fram emot att ligga i sängen och kolla på film innan jag somnar.

 

Överlevnadstips nr.1 fläkten är din bästa vän.

(klicka på miniatyrbilderna så förstoras dem)

      
 
 
 
 
 
 
 
 
    

Kommentarer
Postat av: Thomas Larsson

Hej Linn. Ser bra ut. Kram Thomas

Postat av: Thomas Larsson

Hej igen Linn.
Gå gärna in på Yuotub och kolla Ironman Hawaii 2013 med tanke på det jag skrev i meijlet

Postat av: Mamma

Litar på ditt omdöme fullt ut .... Nu ÖSER regnet ner ;( Inget väder att sakna.....riktigt tråkigt höstväder....

Postat av: Louise

Spännande med första dagen! Har ni inte ac i rummen? :o ser jättemysigt ut!! haha jag vet, märkte det. Jag kan ändra det om du vill, vet inte hur jag ska förklara eller vilken kod det är, måste testa mig fram. Skypa snart?? kraaam

Svar: Nej det finns bara ac i skolbyggnaderna. men det blir inte riktigt så varmt i betongbyggnaderna.. Du vet min skola är mycket mindre än din och inte lika rik :)
linnsanhawaii.blogg.se


URL: http://kellylouise.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Har du något att säga?