Hilo, HI

Första träningen avklarad

Dagen till ära sken solen, luftfuktigheten var på topp och värmen var så där underbart skön (om du hade varit på stranden!!). Vi samlades lite tidigare för att tjejerna som varit i laget tidigare skulle visa oss var man fixar vattendunkarna som ska fram till varje träning. Beroende på vilket lag som tränar först så får vi antingen ta fram dem eller ta in dem och killarna gör då det andra. Träningen varade 3:30-5pm ungefär. Jag instämmer i coachens teori att man bara kan ge max under en viss tid och att det därför är bättre att hålla träningspassen på max 90 min och då maximera och ge allt man har under träningen. Vilket han fick oss att göra.
 

Träningsupplägget:

Idag började vi att värma upp genom att springa i ungefär 15 min på 60% och 75% av vår kapacitet. Med stretching mellan varje löpsträcka som var halva planen. Andra övningen delade dem upp oss två och två då vi skulle göra långbollar till varandra i luften och ta ner dem bakom en kon, avståndet ökades två gånger till ca halva bredden på planen.  Vi skulle räkna hur många vi klarade av tillsammans med kravet att dem inte skulle studsa framför konen. Det gick bra tyckte jag, kände mig ganska säker, de som jag inte klarade berodde på att jag höll igen för jag var rädd att ta i för mycket så bollen skullegå över staketet bakom min lagkamrat haha.

 

Sedan var det dags för övningen som alla var lite rädda för tror jag. Coachen ville testa vilken nivå alla låg på vad gäller kondition, enligt honom utvecklas man när man tränar i en situation där man känner sig obekväm. Måste säga att det låter förnuftigt, men jobbigt. Och jobbigt var det i värmen, men jag klarade det! Vi skulle springa 120 meter eller yards jag vet inte vilket men över hela planen i alla fall, men idag blev det bara 115. Det skulle vi klara av på 18 sekunder, sedan tillbaka på 30 sekunder och vila. Vilotiden började med 30 sekunder och ökade 15 sekunder efter var tredje omgång. Detta gjorde vi 10 gånger. Tro mig det var JOOBBIGT men jag trodde det skulle vara värre än det var och jag klarade varenda en av dem!!! Så himla stolt över mig, men det blir jättejobbigt när vi ökar det till 120 sen.  Coachen sa innan vi började att vissa av oss skulle ge upp och vissa skulle känna sig riktigt obekväma. Den första tjejen gav upp efter första omgången, det var inte många som klarade hålla tiderna både dit och tillbaka alla 10 gånger.

Vi avslutade med en avslutningsövning där det gick bra för mig igen. Jag satte klart över 50 % vet jag men inte exakt hur många. Även där skrev coachen upp allas resultat.

Efter träningen fick jag dock lägga lite is på min rumpa för något hände med glutealmuskulaturen när jag skulle stretcha efter träningen, men det verkar bra enligt sjukgymnasten. Liz heter hon och är hur schysst som helst.

Imorgon är det två träningar men jag kommer inte kunna vara med på båda, kommer troligen bli lite sen till andra träningen också... Det är nämligen information för alla internationella studenter hela dagen från 9:30-3pm. Men det var helt lugnt för coachen, blev jätteglad när jag pratade med honom efter träningen om morgondagen och han sa att han var imponerad av mig och att jag gjorde bra ifrån mig! Bra det, vill ju representera Sverige som en bra fotbollsnation haha.

 

 

Ikväll var vi hos en i laget och beställde pizza och umgicks några i tjej och killlaget. Över lag en mycket bra dag ävenom den startade lite segt. När jag gick över till min lagkamrat Kayla som också bor på tredje våningen upptäckte jag att man kan se havet från skolan! Vi kom överrens om att köpa cyklar på Walmart och ta oss till stranden när vi får tid nästa gång.

Dagens fakta: du måste ha ett cykelkörkort för att få köpa cykel, det kostar $15. 

 

            


Kommentarer
Postat av: Thomas Larsson

Det verkar ju kanon. Allt det skulle vi också villja upleva en gång. Kram Thomas & Lenita

Postat av: Mamma

Stolt mamma o pappa ......Härliga bilder och förstår om havet locker....Cykelkörkort, ha ha ingår det cykeluppkörning då oxå...det kan bli en utmaning I sig att cykla där, förstår att det ej finns cykelvägar :)

Puss o Kram

Svar: Det finns faktiskt vissa utmarkerade cykelbanor längs vägarna, ungefär som en väggren.
linnsanhawaii.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Har du något att säga?