Hilo, HI

Framkommen och levande

För att vara en 24h lång flygresa så gick den förvånandsvärt snabbt. Eftersom vi åkte från Halmstad kl. 03.15 kunde jag enkelt sova första flyget till London. Den mellanlandningen blev lite stressig. Det är tur att jag satt långt fram på planet och kunde komma av snabbt för det blev en lång kö till bussen som kör mellan terminalerna. Den långa flygturen mellan London - Los Angeles gick lika bra även om jag inte kunde sova något. På en rad med tre platser var mittenstolen tom så hade både extra benutrymme och så kunde jag sätta upp fötterna på sättet bredvid mig om jag ville. Killen bredvid mig kallade på personal flera gånger för helt onödigt dumma frågor ibland.. -.- Och varje gång trodde dem att der var jag som hade påkallat deras hjälp.
På LAX gick det lika bra att hitta och där hade jag även gott om tid på mig eftersom att jag inte behövde byta terminal. Sista flyget kändes näst intill som en evighet. Då ville jag bara fram. Som tur var lyckades jag sova någon timme tror jag.
Första dagen här är precis likadan som sista flygresan, känns som den aldrig tar slut! Jag somnade ganska sent och vaknade tidigt. Fram till den 16 Augusti så får jag sova hos två tjejer i laget. Dem är från Californien, snälla och har MYCKET energi. Vanligtvis hade jag nog tyckt det bara är kul men med denna tidsomställningen (12 timmar) vill jag bara sova hela tiden! Jag vaknade tidigt av mig själv och hittade ett wifi från någonstans i närheten. Tyvärr var det väldigt dåligt så jag tappade kontakten hela tiden men lyckades skriva lite med familjen eftersom jag vaknade så tidigt :) tjejerna har inte installerat sitt wifi än.. plus att deras kylskåp inte fungerar så dem kan inte köpa hem kylvaror än!! Men jag ska köpa med mig vatten nu och ha i frysen. Det smälter ju på 2 sek ändå. Med den höga luftfuktigheten känns det mycket varmare än det är och det är lika varmt inne!! Tydligen har dem inte luftkonditionering i sina hus här?! Hoppas korridoren jag ska bo i har svala byggnader. Idag känns som sagt som en evighet. Kulturkrock, värmen och tidsomställningen har verkligen slagit till i min knopp och kropp. För varmt för att ta sig någonstans utan bil. Usa är precis som jag kommer ihåg det. Standarden skiljer sig något enormt mot hemma i fina Sverige. Tro det eller ej men fick se min första kackellacka första kvällen här!!! Usch vad äckligt!! Tro nu inte att jag bor på ett ofräscht och äckligt ställe. Det är lika städat som i kollektivet där jag bodde i Lund. Tjejerna fick panik när den kom in genom dörren på framsidan, dem förklarade att är det på fastlandet så är det något fel, skabbigt och väldigt ostädat hus om det kommer en kackellacka. Men här kommer dem ändå av någon anledning och det finns andra djur också!! Jag ska deffenitivt städa mitt rum noga och aldrig ha mat framme när jag flyttar in på skolan! Något väldigt oväntat vid ankomsten som var sent på kvällen var ett jättekonstigt ljud som var totalt öronbedövande på kvällen när jag skulle sova. Ljudet kommer från grodor, och dem måste vara hur många som helst så högljuda som dem är! Hoppas jag kan somna bra ikväll.
Hoppas vi kan åka till stranden imorgon. Den är avstängd sen stormen som var här i helgen innan. Nu ska jag försöka äta något innan jag åker tillbaka från den sköna kylan och wifi på Starbuks.

Kommentarer
Postat av: Irja alias "mamma"

Vi har ju chattat endel sedan innan, men vill ändå kommentera att det later som en bra ide att aldrig ha mat frame och att tänka på att få undan smulor odylikt I ditt kommande rum.

Svar: Jaså. Tack! Jag har ärligt talat inte orkat formulera mig utan bara dokumenterat. Vill tänka efter mer när jag skriver men det kommer nog tid till det sen :)
linnsanhawaii.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Har du något att säga?