Hilo, HI

Hellweek som inte var något "hell"

Nu har jag bott på campus i 7 dagar, min rumskompis har ännu inte kommit men hon kommer antagligen imorgon. Spännande, spännande. Det har varit skönt att ha rummet för sig själv, känns lite konstigt att jag ska börja dela på det med en främling men har andra klarat det så ska det väl gå an för mig med. Det har väl blivit mitt mantra den senast tiden, "klarar andra det kan jag också".
 
Nu är den så kallade "Hellweek", som jag inte tyckter bar upp sitt namn, över. Vi har haft åtta träningar denna veckan. Träningarna har till största delen bestått av spel och genomgång av fasta situationer. Det har varit väldigt svårt att komma in i spelet då dem spelar helt annorlunda här mot hemma. De flesta i laget är jätteschyssta, men tyvärr känner jag väl att jag har fått lite tråkiga kommentarer på planen från vissa spelare som var i laget sen förra säsongen. Känns som att dem förväntar sig att jag ska veta precis var jag ska vara på planen utan att vi haft någon genomgång om hur deras försvarssystem fungerar undermatchen. Man tappar självförtroendet lite när man är van att vara på rätt plats och kunna läsa spelet naturligt, men jag visste att det skulle vara annorlunda. Jag hoppas bara att jag får tillfälle att prata med coachen nästa vecka så jag kan få det förklarat för mig av honom istället för att få höra på planen av de andra spelarna när jag gör fel. Idag blev jag tillsagd av målvakten att jag skulle sluta rätta till mitt hår och låta det var, då hade hon tydligen räknat att jag hade varit på min hästsvans tre gånger sen jag kom in på planen. Jag kan väl inte hjälpa om min tofs hamnar snett när jag nickar...
 
Men det finns som sagt också flera snälla personer i laget. Har hittat en bra kompis i laget som också bor på samma ställe på campus, Kayla Clarke från Seattle. Vi har umgåts ganska mycket eftersom att det inte är så många från laget som bor på campus och när jag kom hit så var det ju tidigare inflyttning för idrottare. Vi har jättekul ihop och ganska mycket gemensamt, enda olikheten är väl att hon äter lite mer onyttigt haha vilket vi båda har konstaterat! Ska bara se till så att jag håller mig ifrån allt onyttigt även när jag är i andras sällskap. 
 
Idag avbröt coachen träningen efter halva tiden för att det var så många som gått av planen på grund av olika skador elelr känningar som småbristningar. Han var inte så glad då han frågade igår på träningen om vi behövde vila idag eller om vi hade krafter i oss att träna. Men imorgon är vi lediga så då ska vi till havet! Detta är jag och Kayla fast beslutna om. Hittar vi ingen med bil som också vill med så tar vi en taxi, det är det värt. 
Idag var jag närmare havet än jag varit tidigare. När vi körde till en annan fotbollsplan som vi skulle träna på idag så körde vi genom "down town". Inte så mycket att  se men ändå kul. Fotbollsplanen låg lite högre upp på berget i närheten av rainbow falls, förhoppningsvis kan vi ta oss ditt och kolla efter säsongen. 
 
Hade velat lägga upp lite bilder men just nu fungerar inte wifi på min telefon. Nu ska vi gå till några i lagets hus och hänga där ett tag, blir nog jättekul!
 

Kommentarer
Postat av: Thomas Larsson

Bra jobbat Linn. Hur går det med "cyckelprojektet"?

Kram Thomas & Lenita

Svar: Det ligger lite på hyllan. Väntar nog ett tag med att lägga pengar på cykel.
linnsanhawaii.blogg.se

Postat av: Sara

Det låter som om du har det bra :) bara var dig själv på planen så får de andra helt enkelt leva med att du fixar i håret efter du nickat ;) kram!

Svar: Haha tack för stödet Sara :)
linnsanhawaii.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Har du något att säga?