Hilo, HI

Sommarlovets sista dag

Söndagen började med sovmorgon (vaknade halv 8) och brunch efter lite partaj kvällen innan. Vi gick hem vid 1 på natten så det blev inte så sent. Första erfarenheten av en collegefest i USA var inte särskilt imponerande. Här verkar festerna gå ut på att alla ska vara tillräkligt berusade så att ingen märker att man inte hör musiken som kommer från små högtalare. Eftersom att jag inte uppfyllde detta kravet igår så saknade jag musiken för att tycka att det skulle vara en riktigt rolig feststämmning. I denna upplevelsen ingick det att få känna doften av när folk rökt på.. ja det blev lite kulturkrock där. Jag fick lära mig hur man ser om någon är hög också, väldigt likt någon som är full men mer avslappnad än dålig motorik. Här verkar det som om de flesta har provat på det någon gång! Är dem rädda för att bli tagna för minderåriga som dricker eller droger? Nej tydligen inte, enligt mina lagkamrater så ber polisen bara alla att gå hem om festen är för vild här på hawaii. Vi har för övrigt inte heller sett några polisbilar, tydligen är det väldigt ovanligt. istället ska dem köra vanliga bilar med ett blåljus på taket. Men jag hade trevligt, träffade nytt folk från killaget och volleybolllaget. Det måste ha varit minst 50 personer där!
 
På förmiddagen innan jag gick och åt brunch stampade min rumskompis och hennes föräldrar in på rummet. Blev lite chockad när dem kom in bärandes på saker och bara gick rakt in och ställde ner det på hennes sida. Vore det inte lite vettigt att knacka innan man går in första gången och man har med sina föräldrar, vem vet jag hade ju kunnat stå och byta om här inne? Jag reste mig upp och presenterade mitt namn och skakade hand med henne, sen försvann dem snabbt ut igen. Pappan kom tillbaka med en mikrovågsugn och sen har jag inte sett dem sedan dess... 
 
Efter lunchtid kom vi äntligen iväg till havet!! Vi var två bilar med tjejer från laget som åkte till havet och badade och chillade lite på våra handdukar i gräset. Här i Hilo är inte så mycket sansstränder verkar det som, och de som finns är svart sand eftersom dem inte har funnits så länge. På andra sidan ön ska de vara väldigt fina vita sandstränder vid stan Kona, så dit ser jag fram emot att åka. Tar cirka 1,5 timme att åka dit. Vattnet var knappt varmare än i Sverige en riktigt varm sommardag, men det var jätteklart och fint förutom endel barr från barrträden som fanns där bland palmerna. Väldigt växlande träd här, inte precis det vanliga som svensk att ha se palmer när man tittar upp mot himlen! Där vi stannade och badade var bara precis bredvid vägen, det såg likadant ut längs vägen som följde vattnet så långt jag kunde se på vår väg dit. Det tog max 15 min att köra dit. Vattnet var väldigt strömmt och det var ganska vågigt, men vi var i en bukt och där fansn klippblock längre ut som de större vågorna slog emot. 
 
På vägen hem stannade vi vid en godisbutik där tjejerna köpte en typ av glass som jag inte sett hemma (komemr ej ihåg namnet), jag fick smaka av Kayla. Dem tycker det är lika lustigt varje gång jag inte har testat något. Catarina har sagt att hon ska lära mig kasta amerikansk fotboll, ska bli kul och se hur det går haha. 
 
Imorgon är första skoldagen! Nervös? JA, men samtidigt inte. Det får gå som det går. Jag har inte skaffat några böcker än, tänkte vänta och se hur lektionerna verkar och se om lärarna säger något om det. Vet inte heller om det kommer ske några ändringar i mitt schema, läste bara nu för 15 min ett mail om att jag rekommenderas att lägga till en engelska kurs. Vi får väl se hur det blir med det, jag vill helst hålla nere på antalet kurser så jag klarar det jag åtar mig. Igår gick jag och Kayla runt på campus för att hitta våra klassrum till de olika klasserna, så nu hittar jag till alla utom en tror jag.. får fråga folk på vägen annars. 
 
Klicka på miniatyrbilderna för förstorning
 
 
           
 
 
 
 
 
Lite bilder från träningen och kvällsmaten igår (lördag).
 
       
 

Kommentarer
Postat av: Pappa Jörgen

Tack Linn. Både intressant och bra skrivet.

Postat av: Mamma

Härliga bilder :)

Postat av: Linus på linjen

Du får lära mig att kasta amerikansk fotboll sen också. Jag vill också kunna. :) jätte fina bilder. Den på dig var bäst. ;)

Svar: Haha vi får se hur det går för mig, tack! den lilla bilden på mig? Du ser väl att det inte är jag på den stora? haha
linnsanhawaii.blogg.se

Postat av: Louise

Så himla mysigt! o så kul med bilder :)


URL: http://kellylouise.blogg.se
Postat av: Thomas Larsson

Hej Linn. Bjuder du på sådan god mat om vi kommer och hälsar på så kan vi åka med en gång? Kram Thomas & Lenita

Svar: Haha ja vi får se om den är god, kanske är jättekonstig mat.
linnsanhawaii.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Har du något att säga?