Hilo, HI

Växlande väder och känslor

Jag börjar förstå att tjejerna jag har bott hos sen jag kom hit säger att dagarna är väldigt långsamma här i Hawaii. Även om vi har gjort mycket idag med så känns det som två dagar har gått på en dag. Jag kunde sova en timme längre idag så det var nog bra, men samtidigt så somnade jag ganska sent också. Moressa (Mo) och Kassy är uppe länge så då kommer jag inte i säng förrän lite senare eftersom jag sover på soffan i vardagsrummet. När jag vaknade åt jag en liten yoghurt och banan som jag köpte igår. Dem äter inte så mycket under dagen, vilket jag fattar för värmen förstör aptiten för mig. Lättare att äta på kvällen. Vi åkte till skolan och gymmade lite och kände på bollen på fotbollsplanen. Dem har jättekonstigt gräs här! Hemma skulle jag inte ens kalla det gräs utan ogräs haha. Det var varmt att vara ute på eftermiddagen. Vi åkte och köpte shorts, t-shirt och fotbollsstrumpor åt mig då jag fick reda på av tjejerna att vi bara får matchkläder tydligen. Tvärtom mot vad jag blivit informerad om...Sen åkte vi till en annan mataffär, där köpte jag en massa vatten! Dem tycker jag dricker jättemycket, men egentligen dricker jag inte så mycket mer än hemma. Nästan allt vatten är utplockat i alla butiker sen stormen. Dem tycker också att jag verkar vara jättenyttig för jag frågar hela tiden om det finns något nyttigt eller om sakerna jag ska köpa innehåller mycket socker o så. Men det är ju så mycket onyttig mat här att det är svårt att veta vad man väljer. Alla ute ställen att äta på som jag sett är olika typer av snabbmat. Jag som är van vid att vara den onyttiga hemma, haha. En annan bra sak är att det finns drickfontäner på skolan så slipper lägga pengar på vatten sen och kan fylla på alla mina flaskor igen istället.
Något jag reagerade på när vi åkte till affärerna idag vara hur dem parkerar. Haha om vi ska till en arffär så vill dem väldigt gärna hita en ledig parkeringsruta så nära så möjligt. Sen när vi ska till nästa affär som är 100 m bort så kör dem dit och parkerar så nära så möjligt... Vi stog till och med och väntade på att en bil skulle köra ut istället för att bara ställa oss 20 m längre bort! Asså jag skulle ju bara ha tagit den första bästa jag hittade och sen gå mellan butikerna när dem har en gemensam parkering mellan sig. Efter vi handlat åkte dem och åt mexikansk mat men jag valde att äta här och vila, skönt att vara lite ensam och ta det lugnt. Hann prata med familjen lite via messenger då dem hade vaknat.
Blev väldigt överväldigad av hur mycket jag inte har koll på och saker som tjejerna säger att jag måste skaffa till mitt rum. Idag har det svängt mycket mellan att det känns helt okej och att det känns shit rent ut sagt. Håller bara tummarna för att det blir roligare när jag träffar andra internationella studenter på orentation day och flyttar till skolan. Gillar inte att vara negativ, får skylla på att kroppen är helt felställd för tillfället.
Här är tre bilder, på huset - från ytterdörren - min temporära sovplats. Ser faktiskt fint ut på bilderna haha.

Kommentarer
Postat av: Thomas Larsson

Hej Linn jag tycker dina inlägg på bloggen är både intressanta och bra jag läser dom varje dag. Kram Thomas

Svar: Vad bra, roligt att höra Thomas! Kraamar till er alla
linnsanhawaii.blogg.se

Postat av: Iraj "alias " mamma

Hej Linn

Har nu last din blog och blir som vanligt imponerad over ditt sätt att skriva. Bra skrivet, kort sammanfattat och intressant skrivet, bade positivt och mycket målande. Fortsätt så !


Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Har du något att säga?