Hilo, HI

Aloha Saturday

Veckan har till mestadels bestått av plugg, med några avbrott för mat och biljard. Sitter nu i ett studierum på Campus med Laura och ska plugga lite inför finals nästa vecka. Skypade precis med familjen där hemma som firade lite lillejulafton med farfar. Insåg att det är ju faktiskt bara 11 dagar kvar till julafton och jag har ingen julkänsla!! Måste nog åka till Walmart och köpa mig en tomtemössa nästa vecka.
 
Veckan bjöd på några fina soliga dagar men helgen har börjat ganska grått. Igår hängde vi med några vänner till ett surfställe här i Hilo, en väldigt spontan utflykt. Även om det kan vara frustrerande ibland när folk ändrar sina planer fram och tillbaka flera gånger så är det väldigt befriande att leva ett spontant liv. Vi lyckades tyvärr inte fånga några vågor med våra bodyboards, enligt livräddaren var dem för små för att de stora vågorna skulle ta med oss, och så hade vi antagligen inte tillräkligt mycket kraft i vår paddling. Men näst gång vet jag vad det är som gäller så då ska jag minsann se till att jag har köpt min egen bodyboard. Men det var chill att komma ut till havet och ligga i vattnet och glida med de stora vågorna. Lite läskigt också att vara ute på så djupt vatten. När vi försökte paddla in sista gången drog vågorna mig och Laura mot de vassa stenarna som vi visste fanns till vänster om livräddartornet. ärligt talat var jag lite orolig vid ett tillfälle när en våg drog ner mig under vattnet i några sekudner så jag förlorade min bodyboard. Den åkte in till stranden och nästa våg kom med snabbt därefter och jag had einget annat val än att försöka ta emot mig med fötterna först mot stenarna. Allt gick bra men fick några mindre sår på fötterna när jag skärde mig mot stenarna. Lånade en surfbräda av en i gänget, en större nybörjarbräda gissar jag, som vi hänge lite på i vågorna också. paddlade ut på den och chillade i havet. Provade att försöka stå upp, haha det var ganska svårt när man inte hade någon som kunde lära en. 
 
Ikväll ska vi ta bussen till downtown Hilo och äta ute på restaurang, kommer bli shitkul med detta gänget. Vi tänkte ha en "julmiddag" och äta ute ihop innan Laura, Kayla och Ethan åker hem nästa vecka och alla skiljs åt under jullovet.
 
Faith is taking the first step even when you can't see the whole staircase - Martin Luther King
 
 






 
 

 

Kommentarer
Postat av: Thomas Larsson

Vad tyckte du om årets " Musikhjälpen"? Kram Thomas & Lenita

Svar: Jag har bara sett några få klipp på youtube från det men det är ju alltid bra. Önskar jag kunde följt det mer som förra året. Men ibland är livet fyllt med andra bra saker.
linnsanhawaii.blogg.se

Postat av: Mamma

Härliga minnen


Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Har du något att säga?