Hilo, HI

December

Don't let your dreams be dreams.

Kunde knappast känna mig mer lyckligt lottad för tillfället. December månad har redan kommit, 2014 går mot sitt slut och det har varit ett fantastiskt år. Ändå ska det hända så mycket mer innan 2015 kommer, vilken slutspurt det kommer bli. Ska skriva en sammanfattning av året senare när det verkligen närmar sig sitt slut. 

December månad och jag ligger vid poolen på mitt universitet i Hawaii i 27 grader och solsken! Om ungefär två veckor har jag genomfört min första termin på ett amerikanskt universitet, även om jag inte har tagit de svåraste kurserna precis så är jag så himla stolt över mig själv. Har ingen anledning till att inte le mitt största leende idag. Min 2,5 timme långa eftermiddagslektion blev inställd just idag när solen skinner i Hilo. Har träffat fler nya vänner och kunde inte trivas bättre med tillvaron. Dessutom får jag träffa familjen om 16 dagar. De 2 sista veckorna kommer springa förbi utan att jag hinner med det .

Thanksgiving förra veckan var ganska medioker, men det var inte precis någon traditionell thanksgiving. Skolan blev väldigt tom på folk över helgen. Kayla hade sin familj på besök så hon var i Kona. Laura och jag umgicks hela dagen då vi båda två var ensama själar kvar på skolan. Vi spelade alla varianter man kan tänka sig av klumpeduns och uppfann nog några nya spel också haha. Vi spelade även biljard och kollade på film. Det visade sig att vi inte behövde betala för thanksgiving dinner så vi åt i matsalen, men det var nästan lite depremerande. Alla kompisar som var iväg på äventyr i sina bilar hade inte kommit tillbaka än så var nästan ingen där. Dock kom en hel del lokala personer dit och åt.  
Fredag blev roligare, jag umgicks med tre kompisar. Slutade med att alla sov över i mitt rum då jag har sån tur att jag inte har någon rumskompis och därför har en jättestor säng eftersom jag flyttade ihop båda sängarna haha. Resten av helgen var en blandning av lathet och plugg. Precis som det borde vara.










Kommentarer
Postat av: Thomas Larsson

Behåll det vädret och den tanke i 14 dagar Kram T & L

Postat av: Linus på linjen

Har ni alltid så fin dukning bland maten och så fräckt upplagt eller var det bara för att det var thanks giving?

Svar: Dem hade fixat med dekorationer och sånt inför thanksgiving. Nu har dem ställt tillbaka det till det vanliga förutom lite julklappar ovanför salladsbaren.
linnsanhawaii.blogg.se

Postat av: Stenne

Hej Min vän!! Ser gott ut det som finns på faten. Ja, nu är vi hemma ingen efter en helt fantastisk resa i Jordanien. De två första dagarna hade vi ösregn men sen har det varit runt 26 grader varje dag. Även om jag inte är någon historiker så var det mycket imponerande med en hel stad från år 800 efter Kristus och som fortfarande fungerar. Har tagit ca 200 bilder under resan. Var rädd om dig min vän Stor kram från Stenne


URL: http://linnsanhawaii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Har du något att säga?