Hilo, HI

FINALS

Då var sista veckan med lektioner påbörjad. Efter den 11december är det bara finals som gäller. Med en vecka av råplugg framför oss har vi ändå planerat in att göra någon mindre utflykt till helgen. 
 
Förra veckan lärde jag mig att göra min första la'i, det är ett halsband gjort av löv kan man säga. Ett väldigt gammalt hantverk. Förr bar dem det runt halsen hela tiden, idag görs dem som presenter och ges oftast bort vid högtider som examen, bröllop och födelsedagar. Människor i Hawaii är väldigt spirituella, det är viktigt att man endast har positiva tankar när man gör sin la'i då man ska ge bort den till någon. Vi skulle göra det i klassen så jag och Laura deltog i en workshop tidigare i veckan där dem lärde en att göra det. Vi var tvugna att plocka bladen själva och frysa dem till lektionen. 
Fredagkvällen spenderade vi i Kaylas bil och körde vi runt i Hilo med musiken på högsta volym i några timmar. Gick runt nere i downtown Hilo där det var någon speciell kväll, alla butiker var öppna sent och hade liveband som spelade. Var också vid yoghurtland och träffade lite lagkompisar och köpte frozen yoghurt. Uppstod ett slagsmål mellan två äldre män på parkeringen utanför. Slutade med att det kom 6 polisbilar. Förutom slagsmålet så var det häftigt att se polis bilarna då dem är grymt snygga! Haha kvällen slutade med ett dopp i havet kl 11 i månskenet. Vattnet var jättevarmt och vågorna ganska stora, men det var lite läskigt då hajar är aktiva på natten. Bara för 2 veckor sen var det en haj vid just den stranden! 
 
Lördagen började kl. 5 på morgonen. Obligatoriskt för alla i laget att hjälpa till med volentärarbete under ett välgörenhetslopp som gick på campus. inte så många som döck upp och det var inte heller precis så att vår coach ade koll på om man var där. Som allt annat var det ganska dåligt organiserat tidsmässigt. Det skulle ta halva dagen men visade sig bara ta typ 2 timmar. Förutom att jag hade kunnat sova längre så gjorde det inte mig något. Kvällen var desto bättre, fest i McKennas hus. Träffade endel från laget som jag inte sett på länge så det var kul. Dagen efter blev ändå helt okej med tanke på förutsättningarna. Skippade att åka till Kona men det var strålande solsken i Hilo så jag låg vid poolen med Laura och Ethan halva dagen. Underbart! 
Laura lyckades dra upp av en hel gren ur busken. Haha
 

Kommentarer
Postat av: Thomas Larsson

Ser lugnt,skönt och harmoniskt ut. Kram Thomas & Lenita

Postat av: Stenne

Kan ju vara skönt att terminen böjar närma sig slutet, och snart får du ju också påhälsning hemifrån. Själv firar jag jul med Ulf och till nyår åker Yvonne och jag till Berlin. Jag känner på mig att du trivs med din tillvaro och njuter av tillvaron. Ta vara på din tid det kommer du att ha glädje av i resten av ditt liv. Sänder dig en JÄTTE KRAM / Stenne

Svar: Wow nyår i Berlin, vad kul!!
linnsanhawaii.blogg.se


URL: http://linnsanhawaii.blogg.se
Postat av: Stenne

Hej igen!
Jag vill att du meila över din Mailadress ,mobiltelefonnr. samt din adress till mig. Kram Stenne


URL: http://linnsanhawaii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Har du något att säga?