Hilo, HI

Äventyr till Honlulu

Sitter på flyget hem från Honolulu efter att ha spenderat dagen med laget på O'ahu och tagit hem en efterlängtad vinst. Av det jag har sett från bussen när vi körde en timme från flygplatsen till BYUH så ser O'ahu ut precis som i Hawaii Five-0. Blev ämne mer sugen på att lära mig surfa när jag såg vågorna längs kustenvägen vi följde mellan havet och de stora och lummigt gröna bergen.  Undrar hur bergen fått sin form, dem ser väldigt speciella ut. Var väldigt "halloweenigt" hur solen sken på oss där vi spelade, men bergen som låg precis bredvid var mörkt insvepta i moln. Såg ungefär ut som tät dimma som dolde topparna. 
Då killarna spelade oavgjort hade dem förlängning vilket gjorde oss lite sena till flygplatsen! Vi var 3 min ifrån att spela oavgjort också, då hade vi nog missat flyget hem!! Haha väldigt riskabelt planerat. Vi sprang till bussen efter matchen, fanns inte tid till att gå på toa, tacka motståndarna eller domarna. 

Så hemma i Hilo väntar duschen, posta detta inlägget och någon form av mat innan det är dags att klä ut sig och fira halloween ordentligt. Igår drog Kayla och Laura med mig till en fest även om jag hellre hade velat sova. Jag tänkte att jag måste ta vara på min tid, kolla film och sova kan jag göra varsomhelst närsomhelst. En halloweencollegefest i USA kommer jag bara uppleva nu. Då det var väldigt oplanerat och jag ville spara min utklädnad till ikväll bestämde jag mig för att vara svensk med en sverigetröja, blå shorts och en Sverige keps. Festen var sjukt stor och polisen kom och stängde ner den redan 11pm. Men det var inte så kul, kort efter vi kom dit började regnet ösa ner så alla sprang in under tältet och inomhus. Vi gick 2 min innan polisen körde upp på uppfarten. Nice tajming, yes. Hoppas vi lyckas hålla polisen borta från festen så vi inte behöver avsluta den så tidigt idag, dvs att festen inte är lika högtljud. 

Igår bjöd vår lärar på tårta på lektionen, jag åt dock inget. Hon var lite roligt utklädd med en gigantiskt spindel runt sig och poserade lite galet för foto och låtsades att den åt upp henne. Haha roligt när lärare har humor! 

Vill också rätta felaktig fakta i förra blogginlägget. Brevet med den smälta amerikanska chokladen var skickad av Thomas och Lenitas vänner som var i Kona under Ironman nyligen. Tydligen har deras vän och Lenita identisk handstil, haha. Väntar fortfarande på paketet som mamma och pappa påstår sig ha skickat. Frågan är om dem ljuger, haha, eller om det bara fastnat i varenda tull den går igenom. 

Låtarna som gått på repeat den senast veckan har varit "Kids" med MGMT och "Girls" med G.R.L. Får bara lust att dansa till lektionen när dem är i lurarna. 


Jättesöt 16 veckor gammal valp på planet. 












Kommentarer
Postat av: Mamma

Smarriiga tårtor...bra resonerat ta nu vara på det roliga där... :)

Postat av: Thomas Larsson

Bra att ni vann. Kram Thomas & Lenita


Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Har du något att säga?