Hilo, HI

Dagen efter partyt

Ja man har väl varit piggare haha. Vi förlorade matchen igår på Golden Goal i 104:e minuten. Roligare för killarna som vann igår kväll efter en sämre början på säsongen. Efter det var det fest hos några i killarnas lag. Den här resan, att åka över halva klotet och spela collegefotboll, visade sig bli en helt annan upplevelse och erfarenhet än jag hade föreställt mig. Man har ju hört många rykten om hur college i USA är och det verkar skilja sig väldigt mycket mellan olika skolor. Beror ju också på vilken liga man spelar i. 

Jag har skrivit tidigare att dem festar även under säsongen här, vilket jag tycker är fel i grunden. Men jag kan inte neka att jag haft jättekul de två senaste festerna nu när man lärt känna fler. 
Gårdagens fest var nog den största hemmafesten jag har varit på. Jag är medveten om att jag inte har festat mycket i mina dar men även mina vänner här höll med. När vi kom dit var vi tvungna att åka till gatan bredvid för att kunna parkera! Huset var fullt med folk och vi minglade runt hela kvällen. Polisen brukar komma och stänga ner  festerna men denna festen var kanske inte vild nog eller nåt så det blev en sen natt (Inte jämfört med när man går ut i Sverige dock). Därav rubriken.

Så idag som skulle vara en pluggdag har jag mest spenderat i sängen med datorn i knät. Men mina fina vänner McKenna och Niccole smsade mig och tog med mig till stranden på eftermiddagen. Nu har jag ju en telefon med ett amerikanskt nummer! Dem är shitshyssta tjejer. Vi åkte till 4 mile och mötte upp några tjejer och killar från laget. Tyvärr var det inte så soligt men det var underbart att få bada och chilla med vänner ändå. När vi stod i havet och snackade så simmade en jättestor sköldpadda förbi. Precis bakom mig simmade den förbi oss två gånger och brydde sig inte alls om oss. Den var jättestor, 1 m lång måste den ha varit och simmade så lugnt och långsamt! 










Kommentarer
Postat av: Mamma

Ta hand om dig. ...roligt att du trivs :) Här hemma har hösten kommit riktigt regnigt idag

Svar: Det vet ni att jag alltid gör :) här var det 26 grader när jag vaknade imorse :)
linnsanhawaii.blogg.se

Postat av: Thomas Larsson

Vi vil också vara där. Kram Thomas & Lenita

Postat av: Stenne

Var rädd om dig min vän / Stenne


URL: http://linnsanhawaii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Har du något att säga?