Hilo, HI

Delay in Maui

Ja då satt man på OGG, Kahului AirPort på Maui påväg till San Francisco. Inte många matcher kvar i serien nu, säsongen är alldeles för kort här! Men innan dess har vi ett äventyr kvar i SF. Tre matcher i storstan och lite sightseeing. Ska bli jättekul att återförenas med staden som jag har så många roliga idrottsrelaterade minnen med sen tidigare. Det är hela sex år sedan jag var där med volleyboll laget och representerade Halmstad och Sverige i the International Olympic Children Games. Vart tog tiden vägen...
O tänka sig att vår första match faktiskt är mot San Francisco State University! Samma universitet som vi bodde på under spelen, haha, vilket sammanträffande. Tyvärr tror jag inte att jag kommer få se själva skolan igen, men ska bli kul och se om jag känner igen mig något i stan. 

Tyvärr blev ju flygplanet försenat nu pågrund av mekaniska fel, så vi kommer inte att vara framme på hotellet förrän mitt i natten. Ser fram emot att sova ut länge imorgon då jag har svårt att sova på flygplan, men vår match var runt lunchtid. 

Flygplatsen är faktiskt väldigt mysig, liten och söt. Alla de tre flygplatserna jag varit på här på öarna är byggda så att delar av byggnaden inte har väggar helt om sig. Detta medför att man får känna av värmen när man går och köper mat eller tittar i de små butikerna och så flyger det runt lite småfåglar ibland. Svårt att beskriva det, väldigt annorlunda mot de andra flygplatserna jag varit på när vi rest runt med familjen förr. Vid gaten där vi sitter nu är det en "vanlig" byggnad, vilket är skönt. Flygplatsens egen polis körde förbi en ett trehjuligt fordon, haha. Ganska patetiskt. Den ser så långsam ut, hade förstått att dem hade det om det hade varit en stor flygplats. Men här? HAHA ser lite ut som en klumpig trehjulig Segway.

Är så förväntansfull inför denna resan med tre matcher i San Francisco! Det var för äventyr som dessa som jag åkte hit.






Kommentarer
Postat av: Thomas Larsson

Låter och ser härligt ut det vill vi gör med. Lycka till. Kram Thomas & Lenita


Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Har du något att säga?