Hilo, HI

Frihet - att trivas där du är

Inget annat verkar längre spela någon roll när man får spela fotboll. Match idag igen, en förlust med 0-2 som vi inte förtjänade. Kul att få spela anfallare igen, fick även veta av coach att jag gjorde bra ifrån mig där uppe. Efter tre matcher med insatser på anfallet måste ja väl kunna kalla mig för anfallare? Haha vem hade trott det, jag som anfallare. Tyvärr har vi ännu två spelare i laget som blivit allvarligt skadade. Taylor, en av våra jätteduktiga mittbackar bröt foten i torsdags och en av våra målvakter som alltid startar bröt idag käkbenet och fick en hjärnskakning. Helt sjukt, märktes inte ens att något så allvarligt hände när det hände. Det positiva är att Kayla får spela nu vilket hon förtjänar! Hon är minst lika bra om inte bättre men har inte fått spela för att coach favoriserar spelare, och så får den tredje målvakten förhoppningsvis följa med på nästa road trip till Cali vilket blir shitkul för henne. 
 
Ikväll blir en lugnare kväll än förra lördagen då jag inte har pluggat och istället sparat allt till dagen innan mina inlämningar och prov, shit Linn!! Men va tusan det löser sig (försöker vara lite mindre kontrollfreak och ha en avslappnad inställning, bra övning för mig). Så ikväll ska vi till samma ställe men jag ska vara berusad på livet och vännernas sällskap istället, hoppas det blir lika kul ändå.
Var en sväng med Kayla till walmart och fyllde på kylskåpet lite. Inte direkt så intressant kanske, men när måltiderna som ingår i min matplan varje vecka tar slut så kostar det 15 flex poäng ($15) att äta middag på skolan, sjukt dyrt!! Så ska försöka spara flex poäng genom att inte äta frukost i cafeterian denna veckan. 
 
När man är inne i en affär glömmer man lite att man är i Hawaii, men man blir påmind så fort man kommer ut och det är jättevarmt igen haha. Tar alltid med mig en långärmad tröja när jag ska till affären för att det är mycket kallare där inne. Var ca 30 grader och en luftfuktighet på runt 70% idag. 
 
En gnista för livet hålls tillbaka av läx-lathet...
 




Kommentarer
Postat av: Thomas Larsson

Kämpa på. Kram Thomas & Lenita

Postat av: Linus på linjen

Dagens rubrik i HP skulle kunna varit. Mittbacken från Halmstad blev anfallre på Hawaii. ;) Stolt bror. :)

Svar: Haha de vet ja inte men tack!
linnsanhawaii.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Har du något att säga?