Hilo, HI

'Ikuwa

'Ikuwa (October-November) - "Loud voices": This is the time of thunder in the uplands, wind in the lowlands, and crshing surf along the shore. 
 
Dagarna rullar på som vanligt och nu är vi inne i oktober! Tro det eller ej, men hösten har även kommit hit, det är molningt hela dagarna och regnar mer. Om 12 dagar har jag varit här i hela två månader, tiden så fort. Idag hade vi en liten rundtur i biblioteket och fick läxor för tre veckor framåt inför ett final quiz om hur information är organiserat i databaser, böcker m.m. Efter det hade vi gruppredovnisningar i Hawai'ian 'Ohana om olika gudar vi jobbade med förra lektionen. 
Dem har en hylla med ordlexikon i alal världens språk, ska leta reda på den svenska nästa gång jag är där.
 
Ska inte glömma att laget kom tillbaka igår eftermiddag så jag och Kayla kunde återförenas igen haha. Mycket att ta igen om vad som hänt efter 10 dagar. Under tiden dem har varit borta har jag lärt känna lite mer folk som också bor här på campus, är ju fler av killarna i fotbollen som bor här än bland tjejerna, så har ätit med dem de flesta kvällarna. Hade hoppats på att vi tjejer skulle träna mer ihop än vad vi gjort när laget var bortresta, men dem har velat träna på egen hand så då har jag också fått göra det. Nu ser jag fram emot en period med hemmamatcher, kommer bli tufft att börja träna i högre tempo efter att ha tränat på egen hand nu, blir ju ett helt annat tempo när man är fler och coach håller i träningen. 
 
Var lite kreativ och pusslade ihop en ny bakgrund till skrivbordet på datorn två kvällar sen. Klassiskt svart/vit, precis när jag var klar kom jag på att jag hade bilder från studenten och min turkietresa på min hårddisk... får väl göra något färgglatt med dem bilderna när jag får tid över. 
 
Imorgon kommer min telefon, Jippi, jag kommer kunna sms:a och få tag på folk igen. Lite förvånad över att många här inte har facebook:s  messanger app i telefonen. Undrar hur det kommer gå med den, siliconskalet som jag beställde med den verkar dröja några veckor till så jag vet inte riktigt hur jag ska förvara den så att den inte går sönder, sägs ju att den nya iphonen ska gå att böja om man har den i tajta byxor. Tror inte ens att mina fickor är stora nog, hmm... 
Jag hoppas bara att jag är här när budet kommer med packetet så jag inte behöver ta en taxi till deras kontor någonstans i Hilo för att hämta det. 
 
Oavsett alla läxor och mindre bekymmer så börjar planeringen inför jul och nyår ta form. Kommer bli jättebra, mamma och pappa har precis bokat ett hus för sista veckan i Kona (andra sidan Big Island), det kommer bli jättemysigt att laga goda middagar, ligga i poolen och kolla på solnedgången från terassen på nyår! 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det vore inte illa om de har ett svenskt lexicon där... Roligt att du lärt kännalite fler på campus. Det är alltid bra att knyta nätverk

Postat av: Thomas Larsson

Jag läste det igår Linn. Ser bra ut. Kram Thomas & Lenita


Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Har du något att säga?