Hilo, HI

Lugnet före stormen?

De goda nyheterna är att den senaste prognosen förutspår att stormen Ana kommer att missa the Bid Island precis söder om oss, detta är om den följer meterologernas bana. Imorgon eftermiddag, fredag, väntas det att vi ska känna av Ana's närvaro som då ska ha ökat till orkan kategori 1. Man vet aldrig med vädert så vi åkte och handlade lite så vi kan sitta igenom orkanen lite gladare och mindre hungriga om värsta senariot uppstår. Hyllorna var väldigt tomma på vatten, när vi kom dit hade dem precis börjat fylla på med fler vattenflaskor. 
Förväntas bli starka vindar, mycket regn och troligen strömavbrått. Förhoppnignsvis inte mer än så.
Än så länge har jag skola imorgon, medan alla offentliga skolor på ön har stängt hela fredagen. Även på O'ahu har dem ställt in alla klasser på universitetet imorgon, haha, där beräknas inte orkanen slå till förrän på söndag. Men vi ska minsann gå till skolan, men det gör jag så gärna. Inga läxor vad jag vet om till imorgon. 
 
Då vår match denna helgen blev inställd sprang vi som tusan igår på träningen. Fick inte röra en enda boll på hela träningspasset. Det var sprinter runt halv planen, över hela planen, över halva planen, det var krabbgång, skottkärran, hoppa över varandras ryggar, bära varandra över planen, armhävningar, sit-ups och lite annat smått och gått. Går kanske att räkna ut att jag har lite tränignsvärk idag haha. Som tur var fick vi spela 5 vs 5 idag på träningen och tävla i en avslutningsövning, kändes som jag kunde få till en hel del avslut som var stabila och bra!
Man vill ju gärna visa för coach att det inte är ett lyckoskott när den sitter i nättaket. Får väl invänta och se om träningen blir inställd imorgon.
 
För övrigt så har min rumskompis officiellt flyttat ut ur rummet nu... så då har jag det för mig själv igen. Det gick fort. Blev helt plötsligt lite tomt och när man inte har så mycket inredning, får väl ta och skaffa lite dekoration till vägarna. Nu ångrar jag att jag inte tog med mig våran stora svenska flagga istället. Men jag ska nog kunna hitta på något för en billig peng nästa gång vi tar oss till affärerna. 
 
http://www.hawaiinewsnow.com
 
 

Kommentarer
Postat av: Thomas Larsson

Jag har haft koll på prognosen viste att det skulle gå söder. Gott med eget rum då kan vi skypa i hella rummet med dig utan att bli störda. Kram Thomas & Lenita

Svar: Jajamen
linnsanhawaii.blogg.se

Postat av: Stenne

Hej min vän! Hoppas att du klarar dig från det värsta ovädret. Det blir att följa det hela. Det kan ju vara skönt med eget rum och alltid behöva ta hänsyn till någon annan. Stor kram Stenne


URL: http://linnsanhawaii.blogg.se
Postat av: Mamma och Pappa

Låter som en bra "förssäongs träning " inför nästa års Thoughest... :)


Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Har du något att säga?