Hilo, HI

Medioker dag i SF

Ja vad säger man när det inte riktigt går som man hoppats... Grattis till killarna som vann för ovanlighetens skull denna säsongen. Vi lyckades däremot inte bryta vår dåliga trend i att spela oavgjort. Har som vanligt inte riktigt koll på läget men tror vi inte kommer gå vidare till slutspel i någon form nu. Tråkigt! Som vanligt hade vi en mängd med chanser som laget bara inte lyckades få in. Själv kunde jag inte göra så mycket då jag bara fick spela typ 10 min. I andra halvlek spelade vi 4-2-4!! Hade fyra anfallare och bara två mittfältare, ändå gjorde han knappt några byten. I vanliga fall brukar bytterna ske väldigt ofta i offensiven. Förstår inte hur coachen fortfarande kan tro på sin spelfilosofi... Den verkar ju uppenbarligen inte fungera?! 
Men det är ju bara att vara tyst och försöka sitt bästa att utföra det, sen kan vi tycka annat när vi pratar själva med varandra haha snacka om att inte ha fått med hela laget i vad man tycker är bästa taktiken.

Lite roligt hur laget från Hawaii är så vana vid värme att vi tyckte det blev kallt så fort solen försvann även om det var runt 19 grader. Lite svårt att säga om temperaturen på mobilen stämde då det skiljer sig så mycket beroende på var man är i SF. Även jag frös, har vant sig så vid luftfuktigheten och värmen i Hilo.

Vi åkte några och åt lunch på cheesecake factory, jättegod mat och fin restaurang. Då det var min första gång på detta populära stället tyckte jag att jag skulle testa den originala cheesecaken, fanns ju så många varianter att det inte går att bestämma sig. Precis som alla andra portioner var den ju gigantisk, tyvärr blev jag chockad av att inte tycka den smakade särkilt speciellt efter alla lovord jag hört från alla möjliga håll. Längtade hem lite efter mammas cheesecake istället haha. Men ibland så slår spelar det ju ingen roll heller, inget slår mammas mat. 

Nu ska jag sova, klockan är snart två på natten! Imorgon har jag mycket läxa att göra, pust.. Men kanske bestämmer mig för att leva livet och inte lägg så stor prioritering på skolan. Även om det ger mig en klump i magen att inte vara i fas, man kan tycka att jag borde vänja mig, så är det ju inte varje dag man går på college i USA och är San francisco bara sådär i några dagar! Satt och tänkte det idag när vi körde förbi alla långa stillastående bilköer i motsattriktning på motorvägen. Allt slit och långa dagar på posten betalar av sig nu mer än aldrig. 





Kommentarer
Postat av: Stenne

B
Hej min vän!! Bättre lycka vid nästa match . Man får aldrig mista hoppet på framtida medgångar. / KRAM Stenne


URL: http://linnsanhawaii.blogg.se
Postat av: Thomas Larsson

Kör på. Kram Thomas & Lenita


Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Har du något att säga?