Hilo, HI

Oväder i Stilla Havet

Gårdagen började fint med solsken, men planen att ligga vid poolen och slappa på eftermiddagen ändrades vid lunch när ett åskoväder drog in. Hela eftermiddagen och kvällen regnade och åskade det. Fick idag reda på att en av blixtrarna slog ner på campus, tror nog ingen missade den smällen. 
Ovädret verkar fortsätta i helgen. Vår match på lördag är inställd för att det har bildats en storm i stilla havet sydost om the Big Island och dem förutspår att den kommer öka till orkanstyrka när den når ön och Hilo till helgen. Spännande och lite läskigt. Men känner mig säker så länge jag håller mig inne på campus. Imorgon ska jag och Kayla förhoppningsvis åka till affären och köpa vatten så vi har under orkanen. Skolan har informerat alla som bor på campus via mail och ger tips om hur man kan förberedda sig. 
Man kan följa nyhetsuppdateringarna om vädret på www.hawaiinewsnow.com
Där finns videor där den förklarar och följer stormen. 

Så det verkar som det blir mycket tid till plugg och mys i sängen med film i helgen. Min rumskamrat ska för övrigt flytta hem, hon kommer från en liten ö som ligger längst bort härifrån i kedjan av öar. Så snart har jag rummet för mig själv igen. Synd för henne att behöva hoppa av skolan när man redan har betalt för hela terminen. Tydligen hade dem problem med sin ranch, gård, hemma. Dem hade nyligen haft inbrott verkade det som, så hon behövde åka hem och hjälpa till tror jag. 






Kommentarer
Postat av: Håkan

Håll i hatten!

Svar: Det blir svårt när jag inte har någon hatt 🙊
linnsanhawaii.blogg.se

Postat av: Thomas Larsson

Då kan du bli väderobsavatör. Kram Thomas & Lenita

Postat av: Thomas Larsson

Då får du vara väderobservatör. Kram Thomas & Lenita

Svar: Ja det lär ja bli vare sig ja vill eller inte. Ska hålla er där hemma uppdaterade. Har jag ingen ström kvar fungerar min gamla telefon så jag kan sms och berätta att jag är i säkerhet. Den är avstängd nu för att spara batteri.
linnsanhawaii.blogg.se

Postat av: Thomas Larsson

Sorry att den kom två gånger datastrul. T

Svar: Haha det är lugnt.
linnsanhawaii.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Har du något att säga?