Hilo, HI

Tillbaka i SF efter 6 år!

Kunde inte vara mer uppspelt efter första dagen här i San Francisco. Älskar att få lite energi och känslan av en storstad i några dagar.
 
Vi kom fram sent inatt och sov så länge vi kunde men frukosten stängde vid 9:30. Hotellet är jättefint och frukosten hade ett stort varierande innehåll. För min del blev det toast, pannkakor och frukt. Riktigt sjysst att man kunde ta med i take away lådor så vi slapp köpa lunch. Vi är tre tjejer i laget som delar vårt rum så då får ju jag som självklart är enda freshmen (förstaårselev) sova i bäddsoffan, precis som jag fick bära den jäkligt tunga väskan med allas toalettartiklar från flygplatsen till minibussarna... Men det var skönt att sova i vardagsrummet och kunna ha sin egen säng. 
 
Kan inte beskriva hur exalterad jag var när vi körde till matchen idag. För och främst så var det en jättefin vy över San Francisco med Golden Gate bron i horisonten när vi körde över en av broarna för att ta oss in i stan, sedan blev det ännu bättre när vi kom till skolan och jag kände igen mig direkt när vi körde förbi korridorerna där jag bodde med volleyboll laget 2008! Även om jag inte var där och spelade fotboll kommer jag ihåg att vi gick förbi fotbollsplanen flera gånger eftersom den ligger precis bredvid. Kändes jättekonstigt att vara tillbaka på samma plats idag, vem hade trott det för sex år sen haha! 
 
Både vi och killarna spelade mot San Francisco State University, the Gators. Killarna förlorade tyvärr och vi spelade oavgjort. Tror nog vi måste ha slått något typ av rekord i oavgjorda matcher...
Jag fick spela anfallare igen, kände mig trött efter resan och för lite sömn. Imorgon går det förhoppningsvis bättre och att vi kan vinna. Ska bli kul att åka till ett nytt ställe och en ny plan. Dags att skapa lite nya minnen efter att ha återförenats med gamla. 
 
If we were meant to stay I one place, we'd have roots instead of feet, he said
 
 
 

Byggnaden med studentrummen vi bodde i 2008!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Thomas Larsson

Ser finnt ut. Vinn nu! Kram Thomas & Lenita

Postat av: Stenne

Tänk sådana äventyr du får uppleva, det gäller att njuta och suga i sig det gottaste. Nu gäller det att visa att ni ät
r bäst på plan!
Kram Stenne


URL: http://linnsanhawaii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Har du något att säga?