Hilo, HI

World Series championship in SF

En ledig dag i San Francisco började med frukost och sedan lite mer sömn på det. Strax innan lunch fick ja reda på att vi inte skulle göra någon sightseeing med laget för att det skulle vara så mycket trafik idag då baseball world series championship avgörs i San Francisco nu i helgen mellan San Franciscos lag, the Giants och Kansas City. Tråkiga nyheter tyckte jag eftersom jag så gärna vill ut och se stan istället för att sitta på rummet hela dagen...
Efter att ha försökt frågat runt en del med de få personer jag lyckades få tag på så fick jag hänga med Chloe och Daina som skulle ta the Bart in till stan. Det är som en spårvagn på en räls i luften/ tunnelbana under jorden och vattnet ibland. Vi hoppade av och åt i ett gigantiskt köpcentrum, westfield. Efter att ha strosat runt där ett tag promenerade vi mot baseballstadion där den stora matchen skulle spelas. Ganska mycket folk utanför, 99% kläda i orange som är hemmalagets färg. Vi lyckades komma med på nationell tv genom att stå bakom vad jag gissar var live sändning av försnacket. 
Efter att ha gått runt stadion, kikat in på planen genom ett galler, fotograferat och tagit emot gratissaker så gick vi tillbaka mot tunnelbanan med lite ömmare fötter efter en lång promenad och åkte hemåt mot hotellet. Det var roligt att se hur folk var i båtar och på surfbrädor i vattnet precis utanför stadion och väntade på att basebollen skulle bli slagen så den gick över station och landar i vattnet så dem kan få tag på en matchboll. Tydligen är det inte allt för ovanligt! Hade ju varit grymt om man fick se när alla i vattnet tävlar om att få tag på bollen haha.
 
Kvällen avslutades med en pizzaslize vid ett litet jippo vid tunnelbanan, grattis tilltugg på hotellet och lite baseball på tv:n. Roligt att veta att man har sett planen bara för typ en timme sen. Väldigt amerikanskt att dem tvunget ska ha reklam mellan varje byte typ och självklart är vår coach och tittar på matchen live, vet inte ens hur han lyckades få tag i en biljett. Men hur kul är det att hela laget sitter här på hotellet och han är och kollar på en sån match! Kan ju tycka att det hade varit roligare om man hade ordnat en lagmiddag på hotellets restaurang eller nåt. 
 
 
 
 
 
 
 



 


 
 




Kommentarer
Postat av: Stenne

Hej min vän! Hoppas att du ändå är nöjd med dagen, det låter på mig som om du ändå haft en trevlig dag med dina lagkompisar. Förstår att det hade varit trevligare att få se matchen live, men ibland får man vara nöjd med det lilla. Jag såg på en av bilderna att du är lika fin som alltid. En stor KRAM från Stenne


URL: http://linnsanhawaii.blogg.se
Postat av: Thomas Larsson

Finna bilder på SF. Kram Thomas & Lenita


Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Har du något att säga?