Hilo, HI

Händerna fulla i Hawaii

Flera dagar har kommit och gått sen jag senast hade tid att skriva här. Men vilka minnen jag har med mig från dessa dagarna! Resan till Vanouver innehöll de bästa man kan begära, två vinster mot Simon Fraser University, fick uppleva en fantastisk fin stad och en massa skratt med många nya vänner. Komiskt nog var det tur att jag hade packat med mig min jacka till hawaii, det var inte många plagg som kvalificerade sig för att komma med till Vancouver från Hilo. När vi klev av planet i Billingham, Washington, påminde vädret mig om hemma. Det var perfekt väder att spela fotboll i, luften var mycket lättare utan den höga luftfuktigheten, och vi fick träna på en plan med "riktigt gräss" som i norden. Dock spelades matcherna på konstgräss.
 
Något som chockat mig med fotbollen här är inte de regler som vi inte har hemma, bl.a. övertid vid oavgjort och byterna, utan hur många skador det har blivit på så kort tid inom både herr- och damlaget. Bara under vår resa till Vancouver var vi tvugna att åka två gånger till sjukhuset för röntgen! Det blev en fotfraktur hos en av killarna, en tjej i laget var tvungen att göra ett stygn i näsan och jag själv fick en tillräkligt hårt smäll på min sida så att jag inte kunde andas utan smärta resten av dagen. Men det är bra med oss alla nu, men jag hörde att en av våra mittbackar skadade sitt nyckelben igår när de åkte till Honolulu för bortamatch. 
 
Tillbaka i värmen i Hilo har det varit fullt upp med att ta sig ikapp i plugget efter att ha missat nästan en hel skolvecka. Tvärr så är en av mina lärare extra glad för att ge extra mycket läxa över helgen, enligt henne har vi ju mer tid för läxor då eftersom att vi inte har några lektioner... Så idag kommer förhoppningvis innehålla mycket effektivt pluggande och sedan lite poolhäng med min fina vän Kayla, kan ju inte vara så här mycket vitare än alla andra!
 
Snart är det dags att gå ner och äta brunch, tills dess sitter jag här på mitt rum och följer valvakan på SvtPlay från andra sidanorden. Bästa avslutet på denna veckan blev igår när hela familjen bokade flygbiletter för att komma hit och fira jul och Nyår med mig!! <3 Känns som dem ska komma imorgon ävenom det är lite mer än tre månder tills dess, men det har ju redan gått över en månad sen jag anlände på denna vakra ö, tiden bara flyger förbi alldeles för snabbt. Ska bli så kul att få visa campus och se deras reaktion när dem hör grodorna för första gången kvällen dem anländer, precis som jag gjorde. 
 
Några av bilderna har jag fått av andra i laget.
 
              
  
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det var ju härligt att den där jackan kom till användning....:)

Postat av: Mamma o Pappa

Tiden kommer att gå fort och nu har vi ju vår resa till dig att se framemot....som en härlig god karamell att njuta av under hösten...Längtar redan att karma om dig:)

Postat av: Thomas Larsson

Locking Good Kram Thomas & Lenita

Postat av: Stenne

Hej min vän! Härligt att kunna följa dig genom bloggen och det verkar att gå bra för dig. Förstår att det gäller att ligga i både i skolarbetet och på planen. Kul att ni vann båda mötena. Njut av livet nu när du fått denna chans ! Kram Stenne


URL: http://linnsanhawaii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Har du något att säga?