Hilo, HI

En mix av etnicitet

"Etnicitet betyder tillhörighet till en grupp av människor som själva anser sig ha gemensamt ursprung och egenskaper" (wikipedia).
 
"Etnicitet, identifikation med och känsla av tillhörighet till en etnisk grupp" (Nationalencyklopedin). 
 
Som jag tidigare har skrivit om så är UHH den skolan i USA som har störst blanding av etnicitet, eller nationalitet, bland studenterna. Detta märks tydligt i en av mina engelskakurser ESL 083 (English as second language). Det är jätteroligt att gå i den klassen då mina klasskamrater inte bara kommer från andra länder utan att det dessutom är exotiska länder som jag aldrig hört talas om och inte visste var de fanns på kartan. Jag har ändå alltid tyckt att jag har någorlunda geografiska kunskaper.
Min lärare, Laurel Luth, låter oss göra mycket uppgifter som har med våra länder eller bakgrunder att göra och parar ihop oss så att vi jobbar med någon som inte är från samma land. Ingen risk för mig då jag är enda svensk men det är ett antal från japan. Man märker verkligen hur världsuppfattningar skiljer sig och hur olika saker man kan sedan tidigare skolår. 
Mina klasskamrater kommer från:
Norge (inte så exotiskt, haha)
Japan
Sydkorea
East Timor
Marshallöarna
Mikronesien
 
Här är en väldigt rolig selfie som vår lärare ville ta med alla de första lektionen, tyvärr var jag inte där då men det kommer nog någon ny. Det är några fler än jag som saknas. 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Stenne

Hej min vän! Förstår om du mår gott. Måste vara intressant med så skilda kulturer i klassen, mycket att lyssna av och kanske en hel del att lägga på minnet för framtiden. Kram Stenne


URL: http://linnsanhawaii.blogg.se
Postat av: Louise

Haha, jag tror jag vet vem utav dem som är från Norge haha!!

Svar: Svårt att gissa ;)
linnsanhawaii.blogg.se


URL: http://kellylouise.blogg.se
Postat av: Thomas Larsson

Spännande. Kram Thomas & Lenita


Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Har du något att säga?