Hilo, HI

Hawaii News Now

Dagarna här börjar bli rutin så det har inte hänt så mycket nytt, därav brist på inspiration till att skriva. Men kollar man efter noggrant finns det alltid något intressant. Jag är ju för tusan i Hawaii! 
 
I veckan har jag hört folk prata en del om lavan som är påväg mot Pahoa. Innan jag flög hit till ön var här ju en storm eller orkan, inte helt säker på storleken av den. Den ska i alla fall ha orsakat något som gjort att lava börjat rinna eller flyta ner på ena sidan av vulkanen. Men Hilo är inte i närheten av det, ingen risk att vi ska behöva hitta tillfälliga bostäder som tur är. Har hört att folk åkt dit för att se och fotografera lavan haha. Här är en länk till nyheterna om lavan, finns också en video. http://www.hawaiinewsnow.com/story/26537506/puna-lava-flow-now-within-a-tenth-of-a-mile-of-kaohe-homesteads-subdivision
 
Idag köpte jag ett sim-kort på walmart och nu har jag bestämmt mig för att jag ska  gå emot mina principer och köpa en Iphone 6... Har alltid haft något emot trenden bland ungdomar att man måste ha det senaste och att lägga pengar på märkesprodukter men nu har jag varit duktig och haft en gammal Samsung Galaxy S Plus i flera år och den nya iphonen kostar nästan samma som min gamla telefon gjorde i sverige!! Jag har inte tålamodet eller tid att jämföra alla andra androidtelefoner. Ser fram emot att ha en bra kamera i min telefon så jag kan få en massa bra foton med mig härifrån. Blir ju att man tar alla foton med mobilen nu för tiden eftersom man alltid har med den. 
Sen var vi precis och kollade på volleybollaget (tjejer) när dem spelade, stod 2-0 i set när vi gick. Dem är riktigt duktiga, blev riktigt spelsugen när jag såg dem spela. Kan inte fatta att det är typ 5 år tror jag sen jag spelade volleyboll, känner mig jättegammal nu!! Haha
 
Nu ska jag chilla lite, kolla på film, innan vi ska åka hem till Mo, Jessica och Kassy där det förmodligen är en del folk.
 

Kommentarer
Postat av: Thomas Larsson

Då har du nyare mobil än vi har lyckos dig Kram Thomas & Lenita

Postat av: Louise

Bra val med mobilen!!! :)

Svar: Haha jag får hoppas det, känns ändå bättre att spendera så mycket pengar på en telefon när jag kommer ta så mycket bra bilder med den här och har haft en shitmobil i flera år nu ;) Hoppas bara att den kommer fram..
linnsanhawaii.blogg.se


URL: http://kellylouise.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Har du något att säga?