Hilo, HI

Alla som vandrar är inte vilse...

Citatet låter viseligen mycket bättre på engelska, " Not all those who wander are lost", men det är innebörden som är huvudpoängen. Tankarna kan vandra iväg och själen följa efter, men det betyder inte att man är påväg att tappa bort sig själv. Tvärt om kan du växa, utvecklas eller faktiskt till och med leva lite med hjärtat istället för huvudet ett tag. 
Februari har hittills varit fylld med upplevelser. Jag har knappt haft tid sitta ner och skypa med mina nära och kära hemma eller uppdatera bloggen. Tankarna har snurrat fram och tillbaka kring den kommande hösten och vad jag vill göra då. Men i slutändan är det ganska självklart ändå. Man är bara ung en gång och man måste leva livet för sig själv och inte någon annan om man ska ta vara på sitt liv och vara lycklig. Ingen som har valmöjligheten får ignorera det. I slutändan är alla runt om sig mycket gladare om du är lycklig, du kanske även kan lyckas inspirera någon att våga ta ett beslut som gör dem lite lyckligare, eller ger dem modet att ta steget över en tröskel mot en dröm. 
 
För ungefär en vecka sedan fick jag min GoPro! Helt sjukt kul att göra korta filmer och ta häftiga bilder. Jättekul att ha en kamera som är så enkel att ha med sig överallt. Dagen efter kameran blev levererad åkte jag med skolans utflykt till Place of Refuge. Det är en historisk plats här på ön samt ett väldigt bra snorkel ställe. Enda anlednignen till att jag följde med ditt var för att jag ville snorkla med min nya kamera. Dessutom visste jag att senast jag var där med familjen över jullovet så såg vi delfiner. Som om ödet var på min sida så kom det delfiner insimmandes till bukten denna soliga lördagen också! Jag och Drew bedömde att dem var för långt ut för att kunna simma till dem, men bestämmde oss ändå för att hoppa i och passa på att snorkla lite mer innan det var dags att bege sig hemåt igen. När vi hoppade i vattnet och simmade uttått mot djupare vatten kunde jag skymta en skugga väldigt långt ner i havet. Det tog inte mer än 1 sekund innan jag förstod att det var delfinerna som var mycket närmare än vi hade kunnat tro. I det stora, djupa blå simmade vi med vilda delfiner så nära att jag var tvungen att dra tillbaka min hand för att inte röra dem. Det går inte att beskriva hur graciösa dem var i sina rörelser när dem simmade mellan havets djupa botten så vi tappade siktet av dem och upp till ytan igen och hoppade. Det var väldigt speciellt, samtidigt som jag ville simma så nära dem så möjligt så har jag för mycket respekt för djuren för att röra dem och störa deras frid. Ett tag var jag nästan lite rädd när dem simmade så nära mig och under mig så att jag nte kunde se alla samtidigt haha. 
 
När jag var liten tjatade jag många gånger om att jag ville simma med delfiner och se delfier så fort vi planerade en resa mot varmare breddgrader. Man kan kalla det en barndomsdröm. Barn har många drömar och dem ändras hela tiden i takt med att man växer. Det är inte nu jag säger att detta är en av dem drömmarna som jag aldrig växte ifrån, för det gjorde jag. Precis som med många andra. Jag hade helt glömt bort det tills efteråt. 
Att få uppleva och simma med delfinerna var ändå helt otroligt och jag hoppas att jag aldrig kommer glömma bort det lika väl som jag hoppas att det inte var sista gången. Nu när jag sitter här vill jag bara tillbaka till ögonblicket.
 
Mitt i veckan innan denna upplevelsen som tog andan ur mig var vi på en nattmarknad och hamnade i en väldigt mysigt och trevlig stämning. Musik, dans, mat och blandade människor. Denna helgen åkte vi till Rainbow falls här i Hilo och gick på lite upptäcksfärd, simmade bland vattenfall, klättrade på klippor och åkte i små vattenforsar.
Veckan avslutades på Hapuna Beach med Kayla, Kahri och Cat.
 
       
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Thomas larsson

Hapuna ser bättre ut på dina bilder än när vi var där.
Kram Thomas & Lenita

Svar: Ja men stranden är fortfarande borta då vattennivån är mycket högre och vågorna fortfarande är stora under vintermånaderna. Jag ser fram emot när vintern är över och vattnet lugnar mer sig så stränderna kommer fram mera. Livräddningsvakterna hade endel att stå i.
linnsanhawaii.blogg.se

Postat av: Mamma

Vilket härligt citat och eftertanke du har till den. Blir riktigt berörd och bilderna gör mig varm i hjärtat för jag ser att du har det bra o trivs / Varma tankar

Svar: Dagar som den är de bästa dagarna!!
linnsanhawaii.blogg.se

Postat av: Stenne

Vilka underbara bilder, förstår om du är helt lyrisk inför alla dessa fina upplevelser. Jag gälds med dig av hela mitt hjärta. Kram Stenne


URL: http://linnsanhawaii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Har du något att säga?