Hilo, HI

Inte bara en dans på rosor

Det är inte bara roliga äventyr och spännande upplevelser. Jag går ju trots allt i skolan här och jag måste ju se till att klara av mina kurser. Sanningen är ju att jag kan inte precis klaga på att jag har mycket läxor, man väljer ju vad man gör det till. Jag läser bara fyra kurser, även om det är 100%, men det är inte dem svåraste kurserna. Visst lär jag mig nya saker och så men det är inte så att jag är överbelastad med skolarbete. Ändå har det svajat lite med motivationen och koncentrationen till att göra sitt bästa. Speciellt när man vet att jag inte kan använda kurserna jag läser här, hemma i Sverige. Visst kunskap är alltid bra men jag får inga poäng för dem. Den enda kursen som jag känner ger mig något direkt mervärde är att lära mig mer om Hawaii. Jag vill lära mig om platsen jag har bott på i över 6 månader nu! Jajamen, förra veckan fredagen den 13:e hade jag bott här i Hilo i ett halvt år! Det gör mig jätteglad och stolt. 

Syftet med detta inlägget är väl mest för att påminna mig själv när jag läser detta i efter hand att jag hade kvällar/nätter när jag satt på mitt rum och försökte motivera mig själv till att läsa på inför ett prov den nästkommande dagen. Förra terminen presenterade jag väldigt bra i mina kurser och nu är det hög tid att ta tag i det igen haha. Även om det inte finns någon anledning att sikta på högsta betyg måste jag som sagt se till att klara av kurserna haha. Så det är väl dags att sluta skriva här och läsa lite till innan jag lägger mig. 

Värt att tillägga är väl att det är extra svårt att plugga när det har varit 30 grader och solsken ända sedan skolan började i Januari. När jag reste hit trodde jag att det skulle regna hela tiden då det är en av de regnigaste platserna i USA, och tro mig det regnade otrolig trycket under höstterminen!! Men sedan årsskiftet har det nästintill varit fantastiskt väder hela tiden. Man tror man ska bli van vid solskenet och ta den för givet när man flyttade hit och upptäckte de soliga perioderna, som är väldigt oförutsägbara i vanliga fall. Sanningen är att även efter 6 månader tar jag ännu inte solen för givet. Har varit många veckor av fint väder, och regnet kommer så småningom det vet jag i bakhuvudet, men varje morgon blir jag lika glad för det dina vädret. Och varje kväll när jag går till matsalen njuter jag av solen när den är sådär lagom värmande och skön innan den går ner, som en semesterdag när man sitter på balkongen nyduschad efter en lång strand dag innan man beger sig ut på jakt efter en restaurang.

Lycka till imorgon med provet Linn. För det lär du behöva nu... Pust! Haha


 

Kommentarer
Postat av: Stenne

Kan förstå att det ibland kan vara svårt att motivera sig men det är ändå så att all kunskap kommer alltid till nytta när man minst anar. Du, den väger inget att ha med sig. Kram min vän Stenne


URL: http://linnsanhawaii.blogg.se
Postat av: Thomas Larsson

Kämpa på Linn. Vi tror att man kan ha nytta av högre betyg framåt i livet. Kram Thomas & Lenita


Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Har du något att säga?