Hilo, HI

New Adventures

Ännu en händelserik helg har kommit till sitt slut. I en kort sammanfattning så har  jag druckit kava på en kava bar, det är saften av en planta som kort och gott ska få dig att må bra och slappna av speciellt i musklerna i ansiktet haha. Smakade inte så super gott, men drickbart. Det dracks ur ett halvt kokosnöt skal. Själv kände jag inte av effekten lika mycket som mina vänner. Tyckte bara tungan domnade bort lite i början. Fredagkvällen slutade med pizza  på mitt och Isabellas rum. En mycket bra kväll. Tidigare samma kväll åkte jag upp över molnen med Kayla och några vänner. Det var precis att Kaylas bil klarade av att ta sig upp till informationscentret på Mauna Kea även om vägen var jättefin. Helt fantastiskt att stå över molnen och se solen gå neråt. Denna gången var vi bara uppe vid informationscentret och vände, men jag ska definitivt åka dit igen en kväll och se solnedgången men även stanna för att titta på stjärnorna. Hoppas vi kan åka med någon som har en bil som klarar av att köra hela vägen upp förbi informationscentret till toppen. Mauna Kea är otroligt nog räknat från havsbotten det högsta berget i världen. Då berget är en vulkan och havsbotten på något sätt är nertryckt så blir det högre än självaste Maunt Everest. Från botten till toppen är den inaktiva vulkanen precis över 10 000 meter högt.   Uppe på berget ska det vara en av världens klaraste stjärnhimlar vilket är orsaken till dubbelsiffrigt antal teleskåp och observatorier från flera olika nationer på toppen. 

Lördagen ägnades åt shopping, salsa o tortilla chips till en film med Kelli och avslutades med en ordentlig fest i temat djur. Jag var utklädd till en fjäril. 
Så idag (söndag) sov jag ut, åt mer salsa och tortilla chips men denna gången till SUPER BOWL!! The patriots vann och Laura och Kaylas hemmalag Seattle Seahawks förlorade. Man kan nästan säga att dem snubblade på mållinjen. Riktigt bra match även om jag inte fattar allt haha. Katy Perry var matchens underhållning i halvlek. 
Vi var också ute på lite äventyr och letade efter gömda oaser. Max hoppade från en klippa som var 50ft hög. Ni kan ta det lugnt det var till 99% säkert haha. Jag hoppade inte så chilla mamma o pappa. Min vän Kelli hoppade där för någon vecka sedan och skaffade sig en fraktur i sacrum bara av att landa i vattnet från hög höjd. Gäller att hålla kroppen spikrak bär man landar... Inte det skönaste precis men hon ge definitivt en episk berättelse för resten av livet.  

För övrigt så hade jag en lektion på stranden i torsdags. Vi åkte dit för att leta efter olika skaldjur, krabbor, fiskar och annat spännande liv i havet som vi lär oss om. Helt fantastiskt att få leva och lära i naturen här. Aldrig hade jag trott att jag skulle ha en lektion på en strand med flera havssköldpaddor och koraller i Hawaii. 

















Kommentarer
Postat av: Mamma

Låter som du haft bra dagar ¨då du fått uppleva många nya spännande saker att ta med dig i din minnesbank. Så vacker du var som fjäril....såg ut som en dagslända.... tror jag, men drycken såg ut som gammalt regnvatten...urk, kan inte varit god ?!

Svar: Haha nej det var inte det godaste
linnsanhawaii.blogg.se

Postat av: Thomas Larsson

Allt ser bra ut Linn. Superbowl har inte gått att missa här hemma, det har dom tjatat om här också. Ser ut som att ni sitter i det rummet där jag såg att dom spelade biljard. Kan det stämma?
Kram Thomas & Lenita

Svar: Det kommer jag inte ihåg Thomas men det var det säkert.
linnsanhawaii.blogg.se

Postat av: Stenne

Hej min vän! Verka som du haft en trevlig och lärorik helg att döma av din berättelse. Kul att följa dig och se alla fina bilder du sänder över pölen. Kram Stenne


URL: http://linnsanhawaii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Har du något att säga?