Hilo, HI

Captain Cook

Tjuvstartade Spring Break med en dagsutflykt till Captian Cook på andra sidan ön. Efter en hike på ungefär 3km brant nerför kom vi fram till Captain Cook monument. Monumentet ligger nere vid havet i en liten bukt där öns bästa snorkling finns. Där bruka tyvärr inte hålla till några sköldpaddor vilket det finns vid Place of Refuge men här är större yta med coralrev och djupare. Jag fick se en massa fina fiskar och simmade genom ett stort fiskstim. Min kompis hittade ett hål i en klippa och i coralrevet där han kunde simma igenom under vattnet. Tror vi var i vattnet minst 2 timmar! Vi tog en liten paus när vi klättrade upp nedre delen av en klippa. Därifrån kunde vi också se delfiner simma längre ut i bukten, men dem var lite för långt borta för att vi skulle kunna simma ut till dem. 
Hiken tillbaka uppför var jobbig, det var regält brant hela vägen. Varje steg var ett trappsteg uppåt, men jag klarade det i ett bra tempo ganska enkelt. Mina vänner som bjöd med mig tyckte jag sprang uppför haha, men dem är ju inte fotbollsspelare. Vi pausade lite och tittade på utsikten. Som tur var gick solen i moln på vägen upp. 

Nu sitter jag i en väns hus på västra sidan av Oahu och inväntar morgondagen när Spring Break börjar på riktigt! 




Mauna Kea i mitten och Mauna Loa till vänster, sett från flyget till Honolulu

Kommentarer
Postat av: Thomas Larsson

Är det monumentet den lilla vita i bakgrunden på bild 3? Kram Thomas & Lenita

Svar: Ja det är det!
linnsanhawaii.blogg.se

Postat av: Stenne

Jag är så glad och gläds med dig i allt det fina du för uppleva och att du har kompisar som vill visa dig vad öarna har att erbjuda. / Kram Stenne


URL: http://linnsanhawaii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast för mig)


URL/Bloggadress:


Har du något att säga?